Książka Katarzyny Dragović i Nona Dragovicia pt. "Reżyseria filmu reklamowego" to pierwsza tego typu pozycja na polskim rynku.
Dotychczas w naszym kraju można było nabyć jedynie publikacje poświęcone teorii i językowi reklamy, sztuce perswazji albo - z drugiej strony - reżyserii filmowej i analizie gramatyki filmowej. Lukę tę z powodzeniem wypełnia to właśnie pokaźnych rozmiarów (ponad 600 stron!) kompendium, które wyjawia sekrety tworzenia najlepszych filmowych reklam.
"Reżyseria filmu reklamowego" dotyka zagadnienia od podszewki; przede wszystkim podpowiada czytelnikom, co zrobić, by w ogóle dostać się do branży reklamowej i jak się w niej utrzymać z powodzeniem przez długie lata. Wyjaśnia, jak od podstaw stworzyć film reklamowy, zarówno wysoko-, jak i niskobudżetowy. Prowadzi zainteresowanych przez wszystkie etapy powstawania filmu: od pomysłu, poprzez scenariusz, storyboard i pracę na planie, po postprodukcję. Zawiera też niezastąpiony słowniczek wyrazów i wyrażeń branżowych, które dla laika mogą być kompletnie niezrozumiałe.
Cały ogrom wiedzy przekazany jest w sposób przystępny, nieco zabawny, okraszony grafikami i anegdotami z planu oraz ze świata reklamy, a także fragmentami autentycznych kosztorysów i biznesplanów, co powoduje, że ilość informacji absolutnie czytelnika nie przeraża i nie przytłacza, a publikacja pozostaje na wskroś profesjonalna i bardzo przydatna.
Ta długo wyczekiwana książka jest przeznaczona zarówno dla osób stawiających pierwsze kroki w reklamie, jak i znawców sztuki filmowej. To kompendium wiedzy, które powinno znaleźć się na półce każdego reżysera (lub kandydata na reżysera) filmów reklamowych.
Autorka książki, Katarzyna Dragović, całe swoje życie zawodowe związana jest ze światem reklamy. Jako dyrektor kreatywny doskonale zna się na rzemiośle (czy sztuce?) reklamy. Drugi autor, Nono Dragović, jest natomiast teoretykiem i praktykiem filmu, reżyserem i operatorem, znanym z produkcji seriali i filmów dokumentalnych. Taki duet jest gwarancją sukcesu, bo pozwala spojrzeć na zjawisko filmu reklamowego zarówno od strony marketingowej, jak i artystycznej.
Dotychczas w naszym kraju można było nabyć jedynie publikacje poświęcone teorii i językowi reklamy, sztuce perswazji albo - z drugiej strony - reżyserii filmowej i analizie gramatyki filmowej. Lukę tę z powodzeniem wypełnia to właśnie pokaźnych rozmiarów (ponad 600 stron!) kompendium, które wyjawia sekrety tworzenia najlepszych filmowych reklam.
"Reżyseria filmu reklamowego" dotyka zagadnienia od podszewki; przede wszystkim podpowiada czytelnikom, co zrobić, by w ogóle dostać się do branży reklamowej i jak się w niej utrzymać z powodzeniem przez długie lata. Wyjaśnia, jak od podstaw stworzyć film reklamowy, zarówno wysoko-, jak i niskobudżetowy. Prowadzi zainteresowanych przez wszystkie etapy powstawania filmu: od pomysłu, poprzez scenariusz, storyboard i pracę na planie, po postprodukcję. Zawiera też niezastąpiony słowniczek wyrazów i wyrażeń branżowych, które dla laika mogą być kompletnie niezrozumiałe.
Cały ogrom wiedzy przekazany jest w sposób przystępny, nieco zabawny, okraszony grafikami i anegdotami z planu oraz ze świata reklamy, a także fragmentami autentycznych kosztorysów i biznesplanów, co powoduje, że ilość informacji absolutnie czytelnika nie przeraża i nie przytłacza, a publikacja pozostaje na wskroś profesjonalna i bardzo przydatna.
Ta długo wyczekiwana książka jest przeznaczona zarówno dla osób stawiających pierwsze kroki w reklamie, jak i znawców sztuki filmowej. To kompendium wiedzy, które powinno znaleźć się na półce każdego reżysera (lub kandydata na reżysera) filmów reklamowych.
Autorka książki, Katarzyna Dragović, całe swoje życie zawodowe związana jest ze światem reklamy. Jako dyrektor kreatywny doskonale zna się na rzemiośle (czy sztuce?) reklamy. Drugi autor, Nono Dragović, jest natomiast teoretykiem i praktykiem filmu, reżyserem i operatorem, znanym z produkcji seriali i filmów dokumentalnych. Taki duet jest gwarancją sukcesu, bo pozwala spojrzeć na zjawisko filmu reklamowego zarówno od strony marketingowej, jak i artystycznej.