Opis
W ciągu zaledwie kilkunastu lat turystyka medyczna stała się znaczącym ekonomicznie przedsięwzięciem, w które zaangażowane są firmy turystyczne, farmaceutyczne i przede wszystkim prywatne szpitale oraz kliniki medyczne w wielu regionach świata. Ekspansja medycznych destynacji, firm pośredniczących w turystyce medycznej, książek, stron, for internetowych, blogów, czasopism, miesięczników tylko w ostatniej dekadzie spowodowała, iż turystykę medyczną zaczęto określać fenomenem XXI wieku.
Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu turystyki medycznej w Polsce i na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania produktu dla tego typu turystyki. Autor omówił determinanty popytu i podaży na rynku turystyki medycznej, opisał nowe trendy oraz ich wpływ i konsekwencje dla rynku turystycznego.
W kolejnych rozdziałach przedstawiono zagadnienia dotyczące produktu turystycznego w ujęciu strukturalnym. Zdefiniowano, następnie w formie graficznej zaprezentowano produkt turystyki medycznej, dodatkowo wskazując na jego najbardziej konkurencyjne elementy. Podkreślono znaczenie jakości w procesie kreowania produktu turystyki medycznej oraz opisano główny element produktu turystyki medycznej, za jaki należy uznać usługi medyczne. Następnie odniesiono się do turystyki medycznej w Polsce i na świecie oraz głównych przesłanek jej rozwoju. Opisane zostały kluczowe regiony docelowe turystyki medycznej w Europie i na świecie oraz omówione możliwości rozwoju turystyki medycznej w Polsce. Ponadto Autor dokonał analizy porównawczej mocnych i słabych stron rozwoju turystyki medycznej w Polsce, z innymi - największymi konkurentami z Europy (Turcją, Czechami, Węgrami, Chorwacją i Cyprem).
Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu turystyki medycznej w Polsce i na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania produktu dla tego typu turystyki. Autor omówił determinanty popytu i podaży na rynku turystyki medycznej, opisał nowe trendy oraz ich wpływ i konsekwencje dla rynku turystycznego.
W kolejnych rozdziałach przedstawiono zagadnienia dotyczące produktu turystycznego w ujęciu strukturalnym. Zdefiniowano, następnie w formie graficznej zaprezentowano produkt turystyki medycznej, dodatkowo wskazując na jego najbardziej konkurencyjne elementy. Podkreślono znaczenie jakości w procesie kreowania produktu turystyki medycznej oraz opisano główny element produktu turystyki medycznej, za jaki należy uznać usługi medyczne. Następnie odniesiono się do turystyki medycznej w Polsce i na świecie oraz głównych przesłanek jej rozwoju. Opisane zostały kluczowe regiony docelowe turystyki medycznej w Europie i na świecie oraz omówione możliwości rozwoju turystyki medycznej w Polsce. Ponadto Autor dokonał analizy porównawczej mocnych i słabych stron rozwoju turystyki medycznej w Polsce, z innymi - największymi konkurentami z Europy (Turcją, Czechami, Węgrami, Chorwacją i Cyprem).