"Pięć dysfunkcji pracy zespołowej" to sfabularyzowany poradnik dla wszystkich liderów zespołów, którzy chcą poznać metody rozwiązywania konfliktów.
Kathryn Petersen pełni funkcję dyrektora generalnego firmy DecisionTech. Firmie grozi katastrofa, a Kathryn staje przed największym kryzysem personalnym w całej swej dotychczasowej karierze. W zespole, którym zarządza, wybucha konflikt. Zadaniem dyrektor Petersen jest pogodzić zwaśnione strony i pomóc w wypracowaniu satysfakcjonującego kompromisu. Czy jej się to uda? Czy firma wyjdzie z kryzysu obronną ręką? A może Kathryn poniesie porażkę i zostanie zwolniona?
Patrick Lencioni napisał pasjonujące opowiadanie, które z każdą stroną wciąga coraz bardziej. Ale przecież fabuła jest tu tylko pretekstem do o wiele bardziej poważnych rozważań. Opisując losy swojej bohaterki, Lencioni nieustannie przypomina nam, jak wielkiej odwagi i przenikliwości wymaga przywództwo. Zarządzanie ludzkim zespołem to ogromne wyzwanie. Moc różnorakich dążeń, motywacji, różnorodność charakterów, stylów pracy i innych czynników to coś, co jedynie nieliczne jednostki potrafią skutecznie ogarnąć. Opowiadanie Lencioniego podsuwa nam w tym zakresie wiele praktycznych, gotowych rozwiązań.
Zagłębiając się w tę opowieść, poznajemy mimo chodem pięć dysfunkcji, które krytycznie wpływają na jakość pracy zespołowej. Patrick Lencioni przedstawia tu model zarządzania i etapy działań, dzięki którym będziemy w stanie zbudować sprawny zespół. Zespół, w którym panuje dobra atmosfera i którego członkowie precyzyjnie potrafią się ze sobą komunikować.
"Pięć dysfunkcji pracy zespołowej" to książka dla wszystkich, którzy pragną stać się wyjątkowymi liderami. Bo bycie liderem to nie tylko prestiż. To przede wszystkim ogromna odpowiedzialność wobec pracowników, zarządu i klientów firmy. Przesłanie płynące z książki Lencioniego jest pozornie tylko proste, każdy zaś lider powinien gruntownie je zrozumieć.