Dzieci Pana Astronoma

Wysyłka w:
1-3 dni + czas dostawy

WydawnictwoLiteratura
2017

"Dzieci Pana Astronoma" to literatura przeznaczona dla najmłodszych Czytelników która nie tylko bawi, ale i uczy.

Twoje dziecko męczy Cię czasem pytaniami o to, jak jest zbudowany kosmos? Nie wiesz, co odpowiedzieć, gdy pyta, dlaczego słońce świeci albo ile jest gwiazd na niebie? Koniecznie sięgnijcie po książkę Wandy Chotomskiej "Dzieci Pana Astronoma". Znajdziecie tam odpowiedzi na wiele pytań dotyczących naszego układu słonecznego, gwiazdozbiorów i nie tylko.

Pan Astronom ma dwójkę dzieci, chłopca i dziewczynkę. Gdy bliźnięta przychodzą na świat, dumny tata długo głowi się nad tym, jak je nazwać, w końcu decyduje się nadać pociechom nader oryginalne imiona: Teleskopek i Teleskopka. Dzieci są bardzo żywiołowe i pomysłowe, swoimi zabawami i psotami często przeszkadzają innym, wchodząc w konflikt zwłaszcza z sąsiadami. Toteż Pan Astronom często zabiera swoje pociechy na długie spacery, na lody bądź do ogrodu zoologicznego. Szybko przekonuje się, że Teleskopek i Teleskopka są bardzo zainteresowani funkcjonowaniem wszechświata, dlatego z radością odpowiada na ich pytania oraz dzieli się z nimi swoją wiedzą. Dzieci poznają planety układu słonecznego, dowiadują się czym jest słońce i jaka jest jego rola, odkrywają, że nie tylko Ziemia ma swój księżyc, a wśród wielu gwiazdozbiorów istnieje Zodiak, gdzie znajdują się Bliźnięta - jak one. Teleskopek i Teleskopka piszą list do Słońca i wysyłają go balonem. Zapraszają kolegów i koleżanki do zabawy w Układ Słoneczny. Postanawiają również ustawić przy ulicy Astronomów pomnik jednego z największych odkrywców, któremu zawdzięczamy wiedzę na temat heliocentrycznego modelu świata, Mikołaja Kopernika.

Nazwisko autorki jest oczywiście gwarantem najwyższego poziomu opowieści. Książka składa się z dość krótkich, wierszowanych historyjek, w sposób prosty i klarowny wprowadzających młodego Czytelnika w wiedzę o wszechświecie. Najmłodsi znajdą tu odpowiedzi na wiele nurtujących ich pytań, nieco starsi mogą potraktować tę pozycję jako świetne kompendium wiedzy. Wydana w twardej oprawie będzie wspaniale prezentowała się na półce, ale również doskonale nada się na prezent.

Zmarła w 2017 roku Wanda Chotomska jest autorką wielu książek dla dzieci, po które na pewno warto sięgnąć. Wśród pisanych wierszem historyjek z morałem znalazły się choćby takie tytuły, jak: "Pies z ulicy Bałamutów", "Podróże na piórze", "Tadek Niejadek", "Tere-fere" czy "Abecadło w rymy wpadło". Niezwykle interesującą lekturę stanowić też będą napisane prostą, ale piękną i barwną polszczyzną "Legendy polskie".

Czytaj całość